DANE TECHNICZNE

Historia Fabryki Simson zaczyna się w połowie XVIII wieku, w momencie gdy bracia Simson rozpoczęli produkcję broni białej i palnej. W roku 1896 rozpoczęła się produkcja kół pneumatycznych. W 1908 zostaje zmontowany pierwszy samochód osobowy z 4- smarowym silnikiem. W tym czasie zakład zatrudniał już 1500 pracowników. W 1924 roku dochodzi do seryjnej produkcji samochodów osobowych model Simson-Supra, która z powodu częstych reklamacji została wstrzymana. Po przejęciu władzy przez Hitlera właściciele fabryki zostali wywłaszczeni. Poprzez wcielanie dalszych fabryk powstaje „Berlińsko-Suhlerska Fabryka Broni i Maszyn” (BSW). Od 1936 r. zostaje wyprodukowany pierwszy dwukołowy rower silnikowy – BSW 100, jednak z rozpoczęciem drugiej wojny światowej produkcja broni miała pierwszeństwo. Następstwem wojny był demontaż maszyn i wyposażenia, jak również częściowe zniszczenie fabryki. Po wojnie fabryka została przejęta w 1947 r. przez sowiecką „SAG AWTOWELO”. W 1948 roku nakazano rozwój jednego z motocykli o pojemności 250 ccm. 1 maja 1950r. było gotowych do sprzedaży 25 pojazdów serii zero, którym nadano nazwę AWO 425. Równocześnie do AWO 425 inżynierowie z Suhl tworzyli sportowy model AWO 425 Sport. W latach 1950-1961 w Suhl zostało wyprodukowanych 124000 AWO 425, a AWO 425 Sport produkowanego w latach 1956-1961 w przybliżeniu 85000. Od tego czasu do początku 1992 r. produkowano tylko motorowery.