DANE TECHNICZNE
Historia Fabryki Simson zaczyna się w połowie XVIII wieku, w momencie gdy
bracia Simson rozpoczęli produkcję broni białej i palnej. W roku 1896 rozpoczęła
się produkcja kół pneumatycznych. W 1908 zostaje zmontowany pierwszy samochód
osobowy z 4- smarowym silnikiem. W tym czasie zakład zatrudniał już 1500
pracowników. W 1924 roku dochodzi do seryjnej produkcji samochodów osobowych
model Simson-Supra, która z powodu częstych reklamacji została wstrzymana. Po
przejęciu władzy przez Hitlera właściciele fabryki zostali wywłaszczeni. Poprzez
wcielanie dalszych fabryk powstaje „Berlińsko-Suhlerska Fabryka Broni i Maszyn”
(BSW). Od 1936 r. zostaje wyprodukowany pierwszy dwukołowy rower silnikowy – BSW
100, jednak z rozpoczęciem drugiej wojny światowej produkcja broni miała
pierwszeństwo. Następstwem wojny był demontaż maszyn i wyposażenia, jak również
częściowe zniszczenie fabryki. Po wojnie fabryka została przejęta w 1947 r.
przez sowiecką „SAG AWTOWELO”. W 1948 roku nakazano rozwój jednego z motocykli o
pojemności 250 ccm. 1 maja 1950r. było gotowych do sprzedaży 25 pojazdów serii
zero, którym nadano nazwę AWO 425. Równocześnie do AWO 425 inżynierowie z Suhl
tworzyli sportowy model AWO 425 Sport. W latach 1950-1961 w Suhl zostało
wyprodukowanych 124000 AWO 425, a AWO 425 Sport produkowanego w latach 1956-1961
w przybliżeniu 85000. Od tego czasu do początku 1992 r. produkowano tylko
motorowery.